söndag 23 augusti 2009

Skiftningen

Sensommar. Höst. En annan typ av vår. Man får kalla det vad man vill men det är det här vädret som jag älskar. Inspirationen och påhittigheten flödar. Känslan av att vilja förnya saker och ting är större än annars och orken finns. Vart den kommer ifrån är en stor fråga nu när vardagen är i gång men det riktigt kliar i kroppen av energi.
Vattnet är fortfarande så varmt att jag kan tänka mig bada, grillen står ännu framme och solens strålar värmer huvudet, bleker fortfarande håret.
Alla lever vi förhoppningsvis på sommaren ett tag till.
Vi både badade och grillade i Varberg i torsdags. Ett försök att återuppliva sommaren som dog en aning vid sommarlovets slut. Men riktig sommarkänsla går trots allt inte längre att få.
Vattnet var för kallt och klart, grillen så dammig och jag var tvungen att åka hem tidigt på fredagens morgon för att åka tillbaka till skolan. Det är bara att öppna famnen och välkommna hösten, hoppas på att den blir ljus och fin.
/Sara

1 kommentar:

Ina sa...

Jag vill till Varberg med dig innan sommaren är borta, om det går!!? :) Skulle vara myspys. Kan ju fråga tjejerna och så också, så blire rena pyjamaspartyt, haha. :D