tisdag 18 augusti 2009

Månaderna känns i luften

I slutet av mars kom ljuset. Och med det förändringen. Varje vecka tog jag ett kort ut genom mitt fönster och förvandligen syntes. Inte mycket men visst syntes det, hur allt började bli grönt.
I maj var det grönt sedan länge och hela sommaren låg framför.
Nu, såhär i augusti, faller redan bladen på en del träd och sommaren som knappt fick börja känns trött och slut.
I morse när jag vaknade försökte solen tränga sig igenom mina mörka körsbärspersienner. Tunna varma och välbekanta ljusstrålar nådde in men luften hade förändrats. Hela rummet var, istället för den varma lite kvava och torra sommarluften, fyllt av höst. Kall, rå lätt luft och täcket som annars dragits åt sidan med solen var i morse ett tacksamt sällskap, upp över hakan.
Skoldagarna känns fortfarande lite obekanta och man får tvinga sig i säng om kvällarna och dra sig upp om mornarna.
Jag har förvisso bara gått två dagar i skolan men eftersom både träningar och planeringar är igång känns allt verkligare än någonsin. Det känns som att det kommer bli en fin höst, en lång vinter och en kort vår.

Sara

Inga kommentarer: