söndag 29 november 2009

Första Advent

Första advent i dag. När blev det vinter?
Jag kom på det när jag var ute och gick, träden har inga löv kvar och i övermorgon är det december. Hösten har verkligen gått fort i år.
Precis i slutet av min promenad blev jag minst sagt glad.
För alldeles vid vägkanten hittade jag blommor. Blommande blommor!

Jag plockade dem, inte utan en väldigt underlig känsla i magen.
Det spelar ingen roll om de vissnar i kväll eller i morgon men i dag hittade jag fina blommor och i dag är det första advent!
Vart är jorden påväg?

4 kommentarer:

ida sa...

hahaha jag inspirerade dig änna att leta blommor ;) Det är fan sjukt

Sara sa...

Ja det är hel- konstigt!
Och hur fint som helst. Egentligen.
Fast lite skrämmande, som sagt vad händer med jorden?

ida sa...

ja det är skrämmande

Ina sa...

(Svar)
Ja, åh, jag gillar också den kombinationen väldigt mycket! Goszigt till tusen :) Och färger är ju det bästa som finns :)
Paljettleggings? Ojoj. Här spexar man till det ;) Av ren nyfikenhet: var hittade du dem? Tror aldrig jag har sett ett par paljettleggings, fast jag har nog inte kikat så noga :)